Hiszek abban, hogy a gyermek egyedi és megismételhetetlen csoda. Minden gyermekben ott rejlik az érték, a tehetség. Ennek kibontakozása néha akadályokba ütközik, de megfelelő támogatás mellett, minden gyermek képessé válik tehetségének kibontakoztatására, mely biztosítéka annak, hogy magabiztos felnőtté válva teljes életet éljen. A legfontosabb számomra, hogy a gyermek önmagába vetett hite, önbizalma ne sérüljön a nehézségek során. Ezért a terápiák alkalmával arra törekszem, hogy a gyermek pozitív élményekkel gazdagodva jól érezze magát és szívesen jöjjön vissza a következő foglalkozásra.
Több mint 25 éves szakmai tapasztalatom van a logopédiai diagnosztika és fejlesztés, több mint 10 éves az SNI ellátás területén. Főként óvodásokkal és kisiskolásokkal foglalkozom, alkalmanként kamaszokkal, felnőttekkel, akik a nyelvlökéses nyeléssel küzdenek vagy pedagógiai pályára készülnek. Úgy gondolom, a hatékony logopédiai terápia kulcsa a teammunka. Folyamatosan együtt dolgozom mozgásterapeutákkal, pszichológussal. Az artikulációs zavar terápiáján túl, a szókincs, a nyelvi kifejezőkészség, a szövegértés, valamint a nonverbális részképességek fejlesztését tartom hangsúlyosnak, melyek az iskolai beválás során kulcsfontosságúak. Ennek érdekében arra törekszem, hogy a gyermekek teljes képességstruktúráját feltárjam. A terápiák során a szakmai tudatosságot, tervezettséget, állandó folyamatdiagnózist helyezem előtérbe, mely a fejlődési funkciók hierarchikus felépülésének pontos ismeretét igényli. A logopédiai foglalkozásokon a mozgásba, a cselekvésbe ágyazott játékos tevékenységeket tartom a leghatékonyabbnak. Az adott gyermek érdeklődési körének megfelelő, különböző érzékszervi csatornákon keresztül biztosított tapasztalatok által fejlesztem a szókincset, a nyelvi kifejezőkészséget. A terápia hatékonysága érdekében hangsúlyosnak tartom a szülőkonzultációkat. Ezen rendszeres alkalmakon tájékoztatást nyújtok a rövid- és hosszútávú terápiás célokról, a gyermek fejlődéséről. Fontosnak tarom hangsúlyozni, a szülő feladata, hogy biztonságos hátteret biztosítson gyermeke számára a fejlődéshez, de nem lehet feladata a gyermekének fejlesztése. A kiegyensúlyozott szülő – gyermek kapcsolat alapja a hatékony terápiának.
Egyéni TSMT terapeuta
Minősítés - Pedagógus II. fokozat
ELTE Gyógypedagógus szakvizsga mentortanár, gyakorlatvezető tanár szakirányon
Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola
Logopédia szakos gyógypedagógiai tanár és logopédia szakos gyógypedagógiai terapeuta
Mozgásos homloklebeny gyakorlatok a Csodakapu Alapítványnál
Poharak a tanításban, fejlesztésben a Csodakapu Alapítványnál
TSMT terapeuta képzés a BHRG Alapítványnál
Nyelvlökéses nyelés terápiája Demoszthenész Egyesület szervezésében
„Autizmussal élő gyerekek az óvodában – integráció a gyakorlatban” a Korai Fejlesztő Központ szervezésében
Az orrhangzós beszéd elméleti háttere és gyakorlatorientált terápiája a Demoszthenész Egyesület szervezésében
Inklúzió: a sajátos nevelésű igényű és a hátrányos helyzetű gyerekek integrált nevelésének elmélete és gyakorlata
INPP I.- II. Mozgásfejlesztő program a késleltetett idegrendszeri fejlődésből fakadó tanulási és viselkedési problémák feloldására
Gyógypedagógus szakvizsga gyakorlatvezetői, mentortanári szakirányon
SEED Fejlődési Skála vizsgáló eljárás elméleti és gyakorlati képzés a Budapesti Korai Fejlesztő Központ szervezésében
Dadogás tanfolyam a Demoszthenész Egyesülete által szervezetten
Sindelar II. tanfolyam „Sindelar-Zsoldos 2.”
Dr. Gósy Mária: Beszédpercepciós diagnosztika és terápia